Κτίρια
Τα Κτίρια κατασκευάζονται στο Επιτελείο με λίγα μόνο κλικ. Όλα τα κτίρια χρειάζονται κάποιο χρόνο, κάποιο αριθμό χωρικών και πόρους, και έχουν διάφορες λειτουργίες το καθένα. Σε μερικά εκπαιδεύεις μονάδες, σε άλλα μαζεύεις πόρους, και κάποια άλλα χρειάζονται για να μπορείς να κάνεις αναβαθμίσεις.
Επιτελείο
Το επιτελείο είναι το κύριο κτίριό σου και θα το βρεις στο κέντρο του χωριού σου. Το μέγιστο επίπεδό του είναι το 30. Στο επιτελείο μπορείς να:
- Κατασκευάσεις κτίρια
- Να αναβαθμίσεις το επιτελείο και τα άλλα κτίρια
- Να καταστρέψεις άλλα κτίρια(όταν το επιτελείο σου είναι επίπεδο 15)
Τέσσερις επιλογές εμφανίζονται όταν διαλέγεις το επιτελείο:
- Κτίρια
- Δείχνει τα κτίρια (και το επίπεδό τους) που γίνεται να αναβαθμίσεις ή να κατασκευάσεις.
- Προϋποθέσεις
- Δείχνει τον αριθμό του κάθε πόρου που χρειάζεσαι για να κατασκευάσεις ή να αναβαθμίσεις το συγκεκριμένο κτίριο.
- Χρόνος κατασκευής
- Δείχνει πόσο χρόνο θα πάρει για να αναβαθμιστεί/κατασκευαστεί ένα κτίριο(αυτός εξαρτάται από τις ρυθμίσεις του κάθε κόσμου)
- Κατασκευή
- Κάνει δυνατή την κατασκευή κτιρίων, ή δείχνει σε πόση ώρα θα γίνεται να τα κατασκευάσεις.
Στρατώνας
Ο στρατώνας χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση πεζικού, όπως δορατοφόρους, ξιφομάχους, τσεκουρομάχους, και τοξότες.
- Οι δορατοφόροι χρησιμοποιούνται κυρίως για την άμυνα ενός χωριού, αφού η άμυνά τους εναντίον σε ιππικό είναι υψηλή. Η άλλη τους χρήση είναι η λεηλασία απροστάτευτων χωριών(farmins), λόγω της μεγάλης χωρητικότητας μεταφοράς πόρων που έχουν.
- Οι ξιφομάχοι χρησιμοποιούνται και αυτοί στην άμυνα ενός χωριού, και κυρίως εναντίον πεζικού.
- Οι τσεκουρομάχοι χρησιμοποιούνται κυρίως για επιθετικούς σκοπούς, όπως το καθάρισμα του στρατού ενός εχθρικού χωριού, ώστε να καταληφθεί από έναν αριστοκράτη ή να λεηλατηθεί.
- Οι τοξότες χρησιμοποιούνται κυρίως στην άμυνα εναντίον πεζικού και ιππικού. Οι τοξότες είναι αδύναμοι εναντίον έφιππων τοξοτών.
Σταύλος
Η κατασκευή ενός σταύλου απαιτεί:
- Level-10 Επιτελείο
- Level-5 Στρατώνας
- Level-5 Οπλοποιείο
Ο σταύλος χρησιμοποιείται στη στρατολόγηση ιππικού. Υπάρχουν τέσσερα ήδη ιππικού:
- Οι ανιχνευτές χρησιμοποιούνται και στην επίθεση και στην άμυνα. Όταν επιτίθενται μπορούν να ανακαλύψουν τον αριθμό και είδος του στρατού ενός χωριού, όπως και τα επίπεδα όλων των κτιρίων. Επίσης, ανιχνεύουν και πόσους πόρους έχει το χωριό. Όταν οι ανιχνευτές χρησιμοποιούνται στην άμυνα, διώχνουν τους αντίπαλους ανιχνευτές ώστε να μη πάρει αναφορά ο αντίπαλος. Για να αποτύχει μια ανίχνευση πρέπει οι αμυνόμενοι ανιχνευτές να σκοτώσουν όλους τους επιτιθέμενους ανιχνευτές. Οι ανιχνευτές που αμύνονται δεν έχουν απώλειες.
- Το ελαφρύ ιππικό είναι επιθετική μονάδα. Λόγω του ότι κοστίζει λιγότερο από τα άλλα ιππικά, στρατολογείται πιο γρήγορα και έχει μεγάλη δυνατότητα μεταφοράς πόρων, έχει αναγνωριστεί ως η καλύτερη μονάδα για τη λεηλασία χωριών.
- Οι έφιπποι τοξότες είναι μια πολύ αποτελεσματική επιθετική μονάδα λόγω της μεγάλης επιθετικής του δύναμης.
- Το βαρύ ιππικό είναι η δυνατότερη μονάδα στις φυλετικές μάχες, τόσο στην επίθεση, αλλά και στην άμυνα. Στην επίθεση, το βαρύ ιππικό είναι δυνατό απέναντι στα πάντα, ενώ στην άμυνα είναι αδύναμο μόνο απέναντι σε ελαφρύ ιππικό. Το κύριο μειονέκτημα στο βαρύ ιππικό είναι η μεγάλη ποσότητα πόρων και ο μεγαλύτερος χρόνος που χρειάζονται για την στρατολόγησή τους
Εργαστήριο
Η κατασκευή ενός εργαστηρίου απαιτεί επίπεδο 10 επιτελείο και οπλοποιείο. Το μέγιστο επίπεδο του εργαστηρίου είναι 15. Ένα εργαστήριο επιτρέπει να κατασκευάσεις καταπέλτες και πολιορκητικούς κριούς.
Διαφέρουν από τις άλλες μονάδες, γιατί:
- είναι υπερβολικά αργές στην μετακίνησή τους
- είναι υπερβολικά αργές στη κατασκευή τους
- καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος του αγροκτήματος
- μπορούν να επιφέρουν ζημιά στα τείχη και κτίρια των χωριών
Ο πολιορκητικός κριός κατεδαφίζει τα αντίπαλα τείχη, ενώ οι καταπέλτες μπορούν να κατεδαφίσουν τα πάντα. Χρησιμοποιούνται για την αποδυνάμωση χωριών , ώστε να λεηλατηθούν(farming) ή να παρθούν(nobling). Όμως, δεν έχει και πολύ νόημα να κατεδαφίσεις τα κτίρια ενός χωριού που θέλεις να καταλάβεις, γιατί μετά θα πρέπει να τα ξαναχτίσεις.
Καθώς αναβαθμίζεις το εργαστήριο, η διάρκεια στρατολόγησης μιας μονάδας μειώνεται.
Ακαδημία
Η ακαδημία επιτρέπει την εκπαίδευση αριστοκρατών. Οι αριστοκράτες καταλαμβάνουν άλλα χωριά (nobling). Η κατασκευή μιας ακαδημίας απαιτεί επιτελείο επίπεδο-20, οπλοποιείο επίπεδο-20, και αγορά επίπεδο 10.
The Academy is an exceptionally expensive building to create, and the unit it creates costs even more; it is a vital building, however, as conquering new villages cannot be achieved without a Nobleman.
Depending on the world, the academy's maximum level can be either 1 or 3. Each level allows one more Nobleman to be educated. The price for Noblemen increases with each one produced: for the first nobleman, it costs 28,000 wood, 30,000 clay, and 25,000 ore. That combination of resources is considered one "package", and the price of each nobleman increases by one "package" each time one is eductaed. Eventually, one city's warehouse will not be able to hold the amount of recources needed to purchase another noble, so "packages" of resources can be stored in an academy for use at a later time.
The first level of the academy is also the structure that gives the largest number of points of any structure in a village.
Οπλοποιείο
Το οπλοποιείο επιτρέπει την εξερεύνηση νέων μονάδων και την αναβάθμισή μονάδων που έχουν ήδη εξερευνηθεί. Αναβαθμίζοντάς το γίνεται δυνατή η εξερεύνηση περισσότερων τεχνολογιών και σε μεγαλύτερα επίπεδα, και επίσης είναι αναγκαία για την κατασκευή κάποιων κτιρίων.
Αγορά
Η αγορά επιτρέπει το εμπόριο πόρων μεταξύ των παιχτών, όπως και τη μεταφορά πόρων μεταξύ παιχτών της ίδιας φυλής. Όμως για λίγο καιρό μετά τη δημιουργία ενός κόσμου, η τελευταία λειτουργία είναι απενεργοποιημένη, και δε γίνεται να σταλθούν πόροι χωρίς αντάλλαγμα. Η μεταφορά πόρων μεταξύ παιχτών της ίδιας φυλής παίρνει μισό χρόνο σε σχέση με αν γινόταν από παίχτες διαφορετικής φυλής.
Resource mines
All of the Resource mines can have a different production rate: on worlds with a speed of 1, the income rate at level 30 is 2,400 per hour; worlds with a speed rate of 1.5 have an income rate at level 30 of 3,600 per hour; worlds with a speed rate of 2 have an income rate of 4,800 per hour. In a speed world, the speed is usually at an extremely increased rate, and brings in huge amounts of resources per hour.
Ξυλουργείο
Κάθε χωριό έχει ένα ξυλουργείο, το οποίο χρειάζεται για την κατασκευή κτιρίων και στρατολόγηση μονάδων. Όσο μεγαλύτερο το επίπεδο του ξυλουργείου, τόσο περισσότερο ξύλο παράγεται. Το μέγιστο επίπεδό που μπορεί να φτάσει είναι 30.
Λατομείο
Κάθε χωριό έχει ένα λατομείο, το οποίο χρειάζεται για την κατασκευή κτιρίων και στρατολόγηση μονάδων. Όσο μεγαλύτερο το επίπεδο του λατομείου, τόσο περισσότερος πηλός παράγεται. Το μέγιστο επίπεδό που μπορεί να φτάσει είναι 30.
Σιδηρωρυχείο
Κάθε χωριό έχει ένα σιδηρωρυχείο, το οποίο χρειάζεται για την κατασκευή κτιρίων και στρατολόγηση μονάδων. Όσο μεγαλύτερο το επίπεδο του σιδηρωρυχείου, τόσο περισσότερο σίδερο παράγεται. Το μέγιστο επίπεδό που μπορεί να φτάσει είναι 30.
Αγρόκτημα
Το αγρόκτημα είναι αυτό που θρέφει τους χωρικούς και στρατιώτες σου, γι' αυτό και κάθε χωριό πρέπει να έχει αγρόκτημα. Με κάθε επίπεδο, το χωριό χωράει και περισσότερο πληθυσμό. Το μέγιστο επίπεδο είναι 30.
Εκκλησία
The "First Church" is a structure in the player's first village. It affects an area of six squares vertically or horizontally, and four squares diagonally in any direction, as well as all of the area around them. On the map screen there is a box underneath the pixel map labelled: "Display influence area of religion"; when checked, this will create a blue line. In attacks on villages within the blue line the player's troops will fight at 100% strength; outside the affected area, troops will only fight at 50% strength.
Once another village has been nobled, a normal Εκκλησία can be built. This has three levels, but takes a large toll. To build a level-1 church costs 16,000 timber, 20,000 clay, 5,000 wood, and 5,000 farm space; to build a level-2 church costs 20,160 timber, 25,600 clay, 6,300 ore, and 2,750 farm space; to build a level-3 church costs 25,402 timber, 32,768 clay, 7,938 ore, and 4,263 farm space. The real drawback to this is the farm space. A village with a level-30 farm has 24,000 farm spaces. To build a level-3 church costs 12,013 farm spaces, effectively eliminating half of that village's structure/military potential. Because of this, it makes sense to noble villages that can connect to other villages that can be farmed or nobleed, thus maximising the area the church will affect.
For clarification, a level-1 church affects an area of four fields. A level-2 church affects an area of six fields. A level-3 church affects an area of eight fields.
Άγαλμα
Το άγαλμα είναι ένα από τα πρώτα κτίρια που πρέπει να κατασκευαστούν στο πρώτο χωριό. Χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση του πάλαντιν, που είναι η δυνατότερη και χρησιμότερη μονάδα. Είναι επίσης και η μόνη μονάδα που γίνεται να ονομάσεις. Ο κάθε παίχτης γίνεται να έχει μόνο έναν πάλαντιν, που μπορεί να τοποθετηθεί σε κάθε χωριό που υπάρχει άγαλμα.
Διαφορετικοί κανόνες ισχύουν σε διαφορετικούς κόσμους για τους πάλαντιν:
- Ένας κόσμος μπορεί να μην επιτρέπει καθόλου τη δημιουργία πάλαντιν.
- Επιτρέπονται οι πάλαντινς, αλλά δε βρίσκουν όπλα. Η λειτουργία τους περιορίζεται στην υποστήριξη άλλων χωριών. Όταν στέλνεις έναν πάλαντιν να υποστηρίξει ένα χωριό, κάθε μονάδα που στάλθηκε μαζί του θα μετακινηθεί με την ταχύτητα του πάλαντιν. (αυτό δεν ισχύει όταν κάνεις επίθεση σε χωριό)
- Οι πάλαντινς επιτρέπονται, και είναι ικανοί να βρίσκουν όπλα. Ισχύει και η λειτουργία υποστήριξης άλλων χωριών.
Κρυψώνα
Η κρυψώνα αποθηκεύει πόρους ώστε ένας που επιτεθεί στο χωριό να μη μπορεί να τους κλέψει. Οι ανιχνευτές δε μπορούν να δουν τους κρυμμένους πόρους. Η κρυψώνα έχει μέγιστο επίπεδο 10, και είναι αδύνατο να καταστραφεί από κάποιον αντίπαλο. Στο επίπεδο 10 κρύβονται 2,000 από τον κάθε πόρο.
Αποθήκη
Η αποθήκη είναι το μέρος που αποθηκεύονται οι πόροι μέχρι να χρησιμοποιηθούν. Το μέγιστο επίπεδο της αποθήκης είναι το 30, όπου χωράει 400,000 από το κάθε πόρο.
Τείχος
Το τείχος καθορίζει τον συντελεστή άμυνας ενός χωριού. Δρα ως άμυνα το ίδιο, και αυξάνει την αμυντική ικανότητα των μονάδων. Το μέγιστο επίπεδο του τείχους είναι το 20, το οποίο προσφέρει στις μονάδες 207% αμυντικό bonus εναντίον των εισερχόμενων επιθέσεων.