Κτίρια
Τα Κτίρια κατασκευάζονται στο Επιτελείο με λίγα μόνο κλικ. Όλα τα κτίρια χρειάζονται κάποιο χρόνο, κάποιο αριθμό χωρικών και πόρους, και έχουν διάφορες λειτουργίες το καθένα. Σε μερικά εκπαιδεύεις μονάδες, σε άλλα μαζεύεις πόρους, και κάποια άλλα χρειάζονται για να μπορείς να κάνεις αναβαθμίσεις.
Επιτελείο
Το επιτελείο είναι το κύριο κτίριό σου και θα το βρεις στο κέντρο του χωριού σου. Το μέγιστο επίπεδό του είναι το 30. Στο επιτελείο μπορείς να:
- Κατασκευάσεις κτίρια
- Να αναβαθμίσεις το επιτελείο και τα άλλα κτίρια
- Να καταστρέψεις άλλα κτίρια(όταν το επιτελείο σου είναι επίπεδο 15)
Τέσσερις επιλογές εμφανίζονται όταν διαλέγεις το επιτελείο:
- Κτίρια
- Δείχνει τα κτίρια (και το επίπεδό τους) που γίνεται να αναβαθμίσεις ή να κατασκευάσεις.
- Προϋποθέσεις
- Δείχνει τον αριθμό του κάθε πόρου που χρειάζεσαι για να κατασκευάσεις ή να αναβαθμίσεις το συγκεκριμένο κτίριο.
- Χρόνος κατασκευής
- Δείχνει πόσο χρόνο θα πάρει για να αναβαθμιστεί/κατασκευαστεί ένα κτίριο(αυτός εξαρτάται από τις ρυθμίσεις του κάθε κόσμου)
- Κατασκευή
- Κάνει δυνατή την κατασκευή κτιρίων, ή δείχνει σε πόση ώρα θα γίνεται να τα κατασκευάσεις.
Στρατώνας
Ο στρατώνας χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση πεζικού, όπως δορατοφόρους, ξιφομάχους, τσεκουρομάχους, και τοξότες.
- Οι δορατοφόροι χρησιμοποιούνται κυρίως για την άμυνα ενός χωριού, αφού η άμυνά τους εναντίον σε ιππικό είναι υψηλή. Η άλλη τους χρήση είναι η λεηλασία απροστάτευτων χωριών(farmins), λόγω της μεγάλης χωρητικότητας μεταφοράς πόρων που έχουν.
- Οι ξιφομάχοι χρησιμοποιούνται και αυτοί στην άμυνα ενός χωριού, και κυρίως εναντίον πεζικού.
- Οι τσεκουρομάχοι χρησιμοποιούνται κυρίως για επιθετικούς σκοπούς, όπως το καθάρισμα του στρατού ενός εχθρικού χωριού, ώστε να καταληφθεί από έναν αριστοκράτη ή να λεηλατηθεί.
- Οι τοξότες χρησιμοποιούνται κυρίως στην άμυνα εναντίον πεζικού και ιππικού. Οι τοξότες είναι αδύναμοι εναντίον έφιππων τοξοτών.
Σταύλος
Η κατασκευή ενός σταύλου απαιτεί:
- Level-10 Επιτελείο
- Level-5 Στρατώνας
- Level-5 Οπλοποιείο
Ο σταύλος χρησιμοποιείται στη στρατολόγηση ιππικού. Υπάρχουν τέσσερα ήδη ιππικού:
- Οι ανιχνευτές χρησιμοποιούνται και στην επίθεση και στην άμυνα. Όταν επιτίθενται μπορούν να ανακαλύψουν τον αριθμό και είδος του στρατού ενός χωριού, όπως και τα επίπεδα όλων των κτιρίων. Επίσης, ανιχνεύουν και πόσους πόρους έχει το χωριό. Όταν οι ανιχνευτές χρησιμοποιούνται στην άμυνα, διώχνουν τους αντίπαλους ανιχνευτές ώστε να μη πάρει αναφορά ο αντίπαλος. Για να αποτύχει μια ανίχνευση πρέπει οι αμυνόμενοι ανιχνευτές να σκοτώσουν όλους τους επιτιθέμενους ανιχνευτές. Οι ανιχνευτές που αμύνονται δεν έχουν απώλειες.
- Το ελαφρύ ιππικό είναι επιθετική μονάδα. Λόγω του ότι κοστίζει λιγότερο από τα άλλα ιππικά, στρατολογείται πιο γρήγορα και έχει μεγάλη δυνατότητα μεταφοράς πόρων, έχει αναγνωριστεί ως η καλύτερη μονάδα για τη λεηλασία χωριών.
- Οι έφιπποι τοξότες είναι μια πολύ αποτελεσματική επιθετική μονάδα λόγω της μεγάλης επιθετικής του δύναμης.
- Το βαρύ ιππικό είναι η δυνατότερη μονάδα στις φυλετικές μάχες, τόσο στην επίθεση, αλλά και στην άμυνα. Στην επίθεση, το βαρύ ιππικό είναι δυνατό απέναντι στα πάντα, ενώ στην άμυνα είναι αδύναμο μόνο απέναντι σε ελαφρύ ιππικό. Το κύριο μειονέκτημα στο βαρύ ιππικό είναι η μεγάλη ποσότητα πόρων και ο μεγαλύτερος χρόνος που χρειάζονται για την στρατολόγησή τους
Εργαστήριο
Η κατασκευή ενός εργαστηρίου απαιτεί επίπεδο 10 επιτελείο και οπλοποιείο. Το μέγιστο επίπεδο του εργαστηρίου είναι 15. Ένα εργαστήριο επιτρέπει να κατασκευάσεις καταπέλτες και πολιορκητικούς κριούς.
Διαφέρουν από τις άλλες μονάδες, γιατί:
- είναι υπερβολικά αργές στην μετακίνησή τους
- είναι υπερβολικά αργές στη κατασκευή τους
- καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος του αγροκτήματος
- μπορούν να επιφέρουν ζημιά στα τείχη και κτίρια των χωριών
Ο πολιορκητικός κριός κατεδαφίζει τα αντίπαλα τείχη, ενώ οι καταπέλτες μπορούν να κατεδαφίσουν τα πάντα. Χρησιμοποιούνται για την αποδυνάμωση χωριών , ώστε να λεηλατηθούν(farming) ή να παρθούν(nobling). Όμως, δεν έχει και πολύ νόημα να κατεδαφίσεις τα κτίρια ενός χωριού που θέλεις να καταλάβεις, γιατί μετά θα πρέπει να τα ξαναχτίσεις.
Καθώς αναβαθμίζεις το εργαστήριο, η διάρκεια στρατολόγησης μιας μονάδας μειώνεται.
Ακαδημία
Η ακαδημία επιτρέπει την εκπαίδευση αριστοκρατών. Οι αριστοκράτες καταλαμβάνουν άλλα χωριά (nobling). Η κατασκευή μιας ακαδημίας απαιτεί επιτελείο επίπεδο-20, οπλοποιείο επίπεδο-20, και αγορά επίπεδο 10.
Η Ακαδημία είναι ένα εξαιρετικά ακριβό κτήριο ως προς το κτίσιμο, και η μονάδα της (Αριστοκράτης) κοστίζει ακόμη περισσότερο. Είναι παρ’ όλα αυτά πολύ σημαντική, καθώς η κατάκτηση ενός χωριού χωρίς Αριστοκράτη δεν μπορεί να επιτευχθεί.
Ανάλογα με τον κόσμο, το μέγιστο επίπεδο της Ακαδημίας μπορεί να είναι είτε 1, είτε 3. Κάθε επίπεδο σας επιτρέπει να εκπαιδεύσετε έναν ακόμα Αριστοκράτη. Το κόστος του αυξάνεται για κάθε έναν που εκπαιδεύετε. Για τον πρώτο Αριστοκράτη, χρειάζεστε 28.000 Ξύλο, 30.000 Πηλό και 25.000 Σίδηρο. Αυτός ο συνδυασμός πρώτων υλών ονομάζεται «πακέτο», και το κόστος του κάθε Αριστοκράτη αυξάνεται κατά ένα πακέτο κάθε φορά που εκπαιδεύεται ένας. Κάποια στιγμή η Αποθήκη του χωριού σας δεν θα μπορεί να χωρέσει τις πρώτες ύλες που θα χρειάζεστε για να εκπαιδεύσετε έναν ακόμα Αριστοκράτη, οπότε τα πακέτα αποθηκεύονται στην Ακαδημία για μετέπειτα χρήση.
Το πρώτο επίπεδο της Ακαδημίας είναι επίσης το κτίριο που δίνει τους περισσότερους πόντους από κάθε άλλο κτίριο στο χωριό σας.
Οπλοποιείο
Το οπλοποιείο επιτρέπει την εξερεύνηση νέων μονάδων και την αναβάθμισή μονάδων που έχουν ήδη εξερευνηθεί. Αναβαθμίζοντάς το γίνεται δυνατή η εξερεύνηση περισσότερων τεχνολογιών και σε μεγαλύτερα επίπεδα, και επίσης είναι αναγκαία για την κατασκευή κάποιων κτιρίων.
Αγορά
Η αγορά επιτρέπει το εμπόριο πόρων μεταξύ των παιχτών, όπως και τη μεταφορά πόρων μεταξύ παιχτών της ίδιας φυλής. Όμως για λίγο καιρό μετά τη δημιουργία ενός κόσμου, η τελευταία λειτουργία είναι απενεργοποιημένη, και δε γίνεται να σταλθούν πόροι χωρίς αντάλλαγμα. Η μεταφορά πόρων μεταξύ παιχτών της ίδιας φυλής παίρνει μισό χρόνο σε σχέση με αν γινόταν από παίχτες διαφορετικής φυλής.
Resource mines
Όλα τα ορυχεία πρώτων υλών μπορούν να έχουν διαφορετικό ρυθμό παραγωγής. Στους κόσμους με ταχύτητα 1, η παραγωγή πρώτων υλών στο επίπεδο 30, είναι 2.400 πρώτες ύλες ανά ώρα. Στους κόσμους με ταχύτητα 1.5, η παραγωγή στο επίπεδο 30 είναι 3.600 πρώτες ύλες ανά ώρα. Στους κόσμους με ταχύτητα 2, η παραγωγή στο επίπεδο 30 είναι 4.800 ανά ώρα. Στους κόσμους Speed, η ταχύτητα του κόσμου είναι πολύ υψηλή, οπότε η παραγωγή πρώτων υλών ανά ώρα είναι φανερά μεγαλύτερη.
Ξυλουργείο
Κάθε χωριό έχει ένα ξυλουργείο, το οποίο χρειάζεται για την κατασκευή κτιρίων και στρατολόγηση μονάδων. Όσο μεγαλύτερο το επίπεδο του ξυλουργείου, τόσο περισσότερο ξύλο παράγεται. Το μέγιστο επίπεδό που μπορεί να φτάσει είναι 30.
Λατομείο
Κάθε χωριό έχει ένα λατομείο, το οποίο χρειάζεται για την κατασκευή κτιρίων και στρατολόγηση μονάδων. Όσο μεγαλύτερο το επίπεδο του λατομείου, τόσο περισσότερος πηλός παράγεται. Το μέγιστο επίπεδό που μπορεί να φτάσει είναι 30.
Σιδηρωρυχείο
Κάθε χωριό έχει ένα σιδηρωρυχείο, το οποίο χρειάζεται για την κατασκευή κτιρίων και στρατολόγηση μονάδων. Όσο μεγαλύτερο το επίπεδο του σιδηρωρυχείου, τόσο περισσότερο σίδερο παράγεται. Το μέγιστο επίπεδό που μπορεί να φτάσει είναι 30.
Αγρόκτημα
Το αγρόκτημα είναι αυτό που θρέφει τους χωρικούς και στρατιώτες σου, γι' αυτό και κάθε χωριό πρέπει να έχει αγρόκτημα. Με κάθε επίπεδο, το χωριό χωράει και περισσότερο πληθυσμό. Το μέγιστο επίπεδο είναι 30.
Εκκλησία
Η Πρώτη Εκκλησία είναι ένα από τα κτήρια στο αρχικό χωριό του παίκτη. Επηρεάζει μια περιοχή 6 τετραγώνων οριζόντια ή κάθετα, και τεσσάρων τετραγώνων διαγώνια σε κάθε κατεύθυνση, καθώς και όλη την περιοχή γύρω από αυτά. Στο χάρτη υπάρχει ένα κουτί κάτω από τον χάρτη εικονοστοιχείων που λέει «Εμφάνιση ακτίνας επιρροής της πίστης». Όταν το τσεκάρετε, δημιουργείται μια μπλε γραμμή. Όταν επιτίθεστε σε χωριά εντός αυτής της ακτίνας, τα στρατεύματά σας μάχονται με 100% επιθετική δύναμη. Όταν επιτίθεστε σε χωριά εκτός αυτής της ακτίνας, τα στρατεύματα μάχονται με το 50% της επιθετικής τους δύναμης.
Όταν κατακτήσετε ένα άλλο χωριό, μπορείτε να χτίσετε μια κανονική εκκλησία. Έχει 3 επίπεδα, αλλά κοστίζουν πολύ. Για να χτίσετε μια εκκλησία του επιπέδου 1, χρειάζεστε 16.000 Ξύλο, 20.000 Πηλό, 5.000 Σίδερο και 5.000 ελεύθερο πληθυσμό στο Αγρόκτημα. Για να χτίσετε μια εκκλησία του επιπέδου 2, χρειάζεστε 20.160 Ξύλο, 25.600 Πηλό, 6.300 Σίδερο και 2.750 ελεύθερο πληθυσμό στο Αγρόκτημα. Για μια εκκλησία του επιπέδου 3, χρειάζεστε 25.402 Ξύλο, 32.768 Πηλό, 7.938 Σίδερο και 4.263 ελεύθερο πληθυσμό στο Αγρόκτημα. Το αληθινό μειονέκτημα σε αυτό είναι ο χώρος που πιάνει στο Αγρόκτημα. Ένα χωριό με Αγρόκτημα στο επίπεδο 30, έχει 24.000 ελεύθερο πληθυσμό. Για να χτίσετε μια εκκλησία του επιπέδου 3, χρειάζεστε 12.013 ελεύθερο πληθυσμό, το οποίο ουσιαστικά μειώνει το χώρο που έχετε για στρατεύματα ή για κτήρια. Λόγω αυτού, είναι καλύτερο να κατακτάτε χωριά τα οποία συνδέονται με τα χωριά που μπορείτε να φαρμάρετε ή να κατακτήσετε, ώστε να μεγιστοποιήσετε την έκταση της επιρροής της εκκλησία σας.
Για να το διευκρινίσουμε, μια εκκλησία στο επίπεδο 1 επηρεάζει μια έκταση τις τάξεως των τεσσάρων πεδίων. Στο επίπεδο 2 επηρεάζει μια έκταση της τάξης των 6 πεδίων, και στο επίπεδο 3, επηρεάζει μια έκταση της τάξης των 8 πεδίων.
Άγαλμα
Το άγαλμα είναι ένα από τα πρώτα κτίρια που πρέπει να κατασκευαστούν στο πρώτο χωριό. Χρησιμοποιείται για την εκπαίδευση του πάλαντιν, που είναι η δυνατότερη και χρησιμότερη μονάδα. Είναι επίσης και η μόνη μονάδα που γίνεται να ονομάσεις. Ο κάθε παίχτης γίνεται να έχει μόνο έναν πάλαντιν, που μπορεί να τοποθετηθεί σε κάθε χωριό που υπάρχει άγαλμα.
Διαφορετικοί κανόνες ισχύουν σε διαφορετικούς κόσμους για τους πάλαντιν:
- Ένας κόσμος μπορεί να μην επιτρέπει καθόλου τη δημιουργία πάλαντιν.
- Επιτρέπονται οι πάλαντινς, αλλά δε βρίσκουν όπλα. Η λειτουργία τους περιορίζεται στην υποστήριξη άλλων χωριών. Όταν στέλνεις έναν πάλαντιν να υποστηρίξει ένα χωριό, κάθε μονάδα που στάλθηκε μαζί του θα μετακινηθεί με την ταχύτητα του πάλαντιν. (αυτό δεν ισχύει όταν κάνεις επίθεση σε χωριό)
- Οι πάλαντινς επιτρέπονται, και είναι ικανοί να βρίσκουν όπλα. Ισχύει και η λειτουργία υποστήριξης άλλων χωριών.
Κρυψώνα
Η κρυψώνα αποθηκεύει πόρους ώστε ένας που επιτεθεί στο χωριό να μη μπορεί να τους κλέψει. Οι ανιχνευτές δε μπορούν να δουν τους κρυμμένους πόρους. Η κρυψώνα έχει μέγιστο επίπεδο 10, και είναι αδύνατο να καταστραφεί από κάποιον αντίπαλο. Στο επίπεδο 10 κρύβονται 2,000 από τον κάθε πόρο.
Αποθήκη
Η αποθήκη είναι το μέρος που αποθηκεύονται οι πόροι μέχρι να χρησιμοποιηθούν. Το μέγιστο επίπεδο της αποθήκης είναι το 30, όπου χωράει 400,000 από το κάθε πόρο.
Τείχος
Το τείχος καθορίζει τον συντελεστή άμυνας ενός χωριού. Δρα ως άμυνα το ίδιο, και αυξάνει την αμυντική ικανότητα των μονάδων. Το μέγιστο επίπεδο του τείχους είναι το 20, το οποίο προσφέρει στις μονάδες 207% αμυντικό bonus εναντίον των εισερχόμενων επιθέσεων.