Κλείσιμο κόσμου
Κλείσιμο κόσμου
Υπάρχουν διαφορετικοί παράγοντες που καθορίζουν το κλείσιμο ενός κόσμος. Οι προϋποθέσεις για το κλείσιμο ενός κόσμου μπορεί να ποικίλουν όσο ο κόσμος προχωρά, γι' αυτό θα πρέπει να ελέγχεις τις προϋποθέσεις για το κλείσιμο του κόσμου που παίζεις. Υπάρχουν 3 διαφορετικά σενάρια για το κλείσιμο ενός κόσμου: Μυστικά, Κυριαρχία, προϋποθέσεις Πόντων ή Χωριών.
Σε κάποιους κόσμους (ιδιαίτερα στους παλιούς) δεν υπάρχει αυτόματο τέλος του κόσμου. Σε αυτούς τους κόσμους λοιπόν, θα πρέπει να εκπληρωθούν διαφορετικές ρυθμίσεις ή προϋποθέσεις για να κλείσει ο κόσμος. Δες τις ρυθμίσεις του κάθε κόσμου ξεχωριστά ή τις ανακοινώσεις του forum για το προγραμματισμένο κλείσιμο ενός κόσμου.
Μυστικά
Έφτιαξες το στρατό σου, κατέκτησες του εχθρούς σου, έγινες μέλος σε μία μεγάλη Φυλή και είσαι ο φόβος και ο τρόμος των απανταχού μικρών παικτών. Ποιο είναι το επόμενο βήμα λοιπόν; Σε κάποια χρονική στιγμή του παιχνιδιού, τα Μυστικά θα κάνουν την εμφάνισή τους σε χωριά βαρβάρων σε ολόκληρο το χάρτη. Αυτά τα μυστικά, είναι εφευρέσεις και ανακαλύψεις που θα οδηγήσουν τον κόσμο σε μία νέα εποχή. Και είναι ο βασικός στόχος του παιχνιδιού: μία φυλή που θα καταφέρει να συγκεντρώσει και να κρατήσει ένα πλήρες σετ μυστικών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα θα γίνει η κυρίαρχη δύναμη σε αυτήν τη νέα εποχή και θα κερδίσει τον κόσμο.
Ελέγχοντας ένα Μυστικό
Αποκτάς τον έλεγχο ενός μυστικού όταν κατακτήσεις το χωριό στο οποίο εμφανίστηκε (εμφανίζεται με μία κίτρινη σημαία στο χάρτη) ή το μυστικό μεταφερθεί σε κάποιο δικό σου χωριό. Σε αντίθεση με τον στρατό, ένα μυστικό μπορεί να μετακινηθεί μόνο μερικά πεδία κάθε φορά. Μετά την μετακίνηση, το μυστικό πρέπει να ξεκουραστεί για κάποιες ώρες στο νέο χωριό που μεταφέρθηκε. Ο χρόνος που πρέπει να ξεκουραστεί εξαρτάται από τις ρυθμίσεις του κόσμου. Από τη στιγμή που θα δώσεις την εντολή μετακίνησης ενός μυστικού, αυτό θα φύγει από τον έλεγχό σου χωρίς να μπορείς να ακυρώσεις την εντολή μετακίνησης ή να το πάρεις πίσω ξανά (εκτός εάν σου το μεταφέρουν πάλι σε δικό σου χωριό). Άρα θα πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός στα άτομα που εμπιστεύεσαι για να στείλεις το μυστικό που έχεις στην κατοχή σου.
Εξάπλωση των Μυστικών
After a while, secrets will start to spread around a tribe holding them. You will receive periodic updates informing you when and possibly to where the secret will spread. The newly spawned "copy" of the secret is just as good as the original! Eventually the secrets will spread around more and more, making it ever harder to keep your opponents' greedy hands from them. Eventually it will be time to make an attack on any villages holding secrets your tribe does not yet control.
Winning the game
To win the game a tribe must hold a full set of secrets. You don't have to hold all Secrets on the map, but your tribe must have at least one instance of each named secret. After a tribe has acquired control of a full set, a victory countdown timer will start. If a tribe retains control of a whole set for the countdown period, it will win the game. Note that only the set counts: If a tribe has more than one copy of a secret, it is sufficient for that tribe to retain control of one instance of this secret to retain completeness of the full set and thus win the game.
After a tribe has won, the world will automatically go to peace settings and will eventually be closed.
Dominance
As the weeks and months pass, you may find that your tribe is slowly creeping across the map and gaining a stranglehold on the world. In a dominance-based endgame, this could mean that you and your tribunates are close to winning the world. Once a tribe reaches a set level of dominance (which varies according to world settings), a warning will be sent out to all players informing them that one tribe is getting close to winning the world. From this point onwards, it's an ongoing battle for the dominant tribe to achieve their goal, and for everyone else to try to stop them!
What is dominance?
Dominance is calculated as the percentage of player-owned villages belonging to a tribe. For example, if there are 100,000 player-owned villages in a world, and a tribe owns 50,000 of those villages, that tribe has 50% dominance.
Requirements to win
For a tribe to win the world, both of the following conditions must be met (precise requirements depend on world settings):
- The world must be of a minimum age
- The tribe must meet the required level of dominance
Winning the game
A warning will be sent out to all players when the winning requirements are close to being met. Once both conditions have been met, a report will be sent to players saying that the endgame is in effect, and when peace settings will come into effect. The tribe who achieved the required dominance level will win the game.
Points/Villages requirements
This endgame scenario can apply to either a tribe or a player, dependent on world settings. The player scenario is sometimes used in high speed worlds, but is uncommon in worlds played at a slower speed. In both cases in order to win the world a player or tribe must obtain a minimum amount of points and a minimum number of villages. Then they must hold it for a set period of time. If the player or tribe drops below the victory requirements, endgame will be cancelled and they must start the process again.
Requirements to win
For a tribe or player to win the world, the following conditions must be met (exact requirements depend on world settings):
- The player/tribe must meet the minimum points requirement
- The player/tribe must meet the minimum villages requirement
- The player/tribe must hold both of the above conditions continuously for a specified amount of time
Winning the game
A warning will be sent to all players when a player or tribe has met the victory conditions. At this point, the rest of the world have a specified amount of time in which to bring the player/tribe back below the victory conditions. If the player/tribe maintains the requirements continuously for the specified time, they win the world.