Οχυρό: Διαφορά μεταξύ των αναθεωρήσεων

Από Tribalwars Wiki GR
Jump to navigation
Χωρίς σύνοψη επεξεργασίας
Χωρίς σύνοψη επεξεργασίας
 
Γραμμή 1: Γραμμή 1:
[[File:Stronghold_artwork.png|link=|left|200x146px|Stronghold Artwork]]The '''Strongholds''' are a game feature introduced in May 2019 which offer tribes the ability to build up a shared stronghold, which provides several benefits, most importantly allowing to launch larger attacks. Building up strongholds is a costly endeavor and requires the whole tribe to contribute resources. While every tribe member can contribute to the stronghold only barons and dukes can administrate it. Attacking or even destroying a stronghold will give rewards to the attacking tribe.
[[File:Stronghold_artwork.png|link=|left|200x146px|Stronghold Artwork]]Τα '''Οχυρά''' είναι μια νέα δυνατότητα που προστέθηκε στο παιχνίδι το 2019 η οποία και επιτρέπει στις φυλές να κατασκευάσουν ένα οχυρό που θα παρέχει διάφορα πλεονεκτήματα, με το σημαντικότερο όλων την αποστολή μεγαλύτερων επιθέσεων. Η κατασκευή του οχυρού είναι ιδιαίτερα δαπανηρή προσπάθεια και απαιτεί τη συνεισφορά πόρων από όλα τα μέλη της φυλής. Αν και όλα τα μέλη μπορούν να συνεισφέρουν σε πόρου για την κατασκευή του, μόνο οι Δούκες και οι Βαρώνοι μας φυλής μπορούν να διαχειριστούν το οχυρό. Η επίθεση ή/και η καταστροφή ενός οχυρού θα ανταμείψει όλα τα μέλη της επιτιθέμενης φυλής.




= Κατασκευάζοντας ένα Οχυρό =


= Building a Stronghold =
Οι Δούκες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την οθόνη του οχυρού για να ορίσουν την τοποθεσία του χάρτη όπου θα χτιστεί το οχυρό. Το εργοτάξιο δημιουργείται άμεσα και είναι ορατό στον χάρτη. Σε αυτή τη φάση, το οχυρό δεν έχει απολύτως καμία λειτουργία αλλά χρειάζεται πόρους. Όλα τα μέλη της φυλής μπορούν να στείλουν πόρους από τα χωριά τους για να συνεισφέρουν στην κατασκευή του οχυρού. Οι πόροι μπορούν να σταλθούν προς το οχυρό, αλλά '''όχι''' να επιστρέψουν στο χωριό από το οποίο προήλθαν.


Dukes can use the Stronghold screen to set up the construction site on a grass tile. The construction site is established instantly and visible on the map. In this state the stronghold doesn't have any function, but it needs resources. All tribe members can send resources from their villages to the stronghold to help construct it. Resources can only be sent to a stronghold but '''not''' sent back from it.
Εάν οι απαιτούμενοι πόροι δεν παραδοθούν εγκαίρως, θα χαθούν όλοι οι πόροι που έχουν παραδοθεί έως τότε. Ο χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής του εργοταξίου είναι 72 ώρες σε κόσμο με ταχύτητα '''1''' (36 ώρες για κόσμο ταχύτητας '''2'''). Οι επιθέσεις που θα φτάσουν στο οχυρό κατά τη διάρκεια της κατασκευής του θα μετατραπούν σε επισκέψεις χωρίς να προκαλέσουν την παραμικρή ζημιά, και θα επιστρέψουν στο χωριό από το οποίο προήλθαν.


If the necessary resources are not delivered in time the construction site will disappear from the map and all send resources are lost. The time until which a construction site needs to be completed is 72 hours on a world with a speed of "1" (36 hours on a world with speed "2" accordingly). Any attacks arriving at a construction site will automatically turn into a visit and return to the village the attack came from.


= Αναβαθμίζοντας ένα Οχυρό =


= Upgrading a Stronghold =
Μόλις το οχυρό φτάσει στο επίπεδο 1 θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Μπορεί να αναβαθμιστεί μέχρι το επίπεδο 10 και να γίνει πιο ισχυρό. Οι αναβαθμίσεις απαιτούν πόρους (όπως και η κατασκευή του οχυρού) αλλά μπορούν να γίνουν σε μεταγενέστερο χρόνο και χωρίς να χρειάζεται να ολοκληρωθούν εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου. Μόλις ολοκληρωθεί η αναβάθμιση στο επόμενο επίπεδο, αναβαθμίζονται όλα τα κτήρια του οχυρού (βλέπε παρακάτω). Το ίδιο ισχύει και εάν κατεδαφιστεί ένα επίπεδο του οχυρού. Το κόστος κατασκευής/αναβάθμισης του οχυρού εξαρτάται από τον αριθμό των χωριών που έχει στην κατοχή της μια φυλή.


Once the stronghold has reached level 1 it is ready to be used. But to make it even stronger it can be upgraded to a total of 10 levels. These upgrades require resources (just like constructing the stronghold) but these upgrades can be done at any time and don't need to be finished within a specific timeframe. Once an upgrade is finished all buildings in the stronghold are set to the new levels (see below). The same applies if the level of a stronghold is reduced. The upgrade/build costs for each new level are connected to the amount of villages the tribe owns.
Τα κτήρια εντός του οχυρού εξαρτώνται από το επίπεδο του οχυρού. Εκτός του τείχους και του επιτελείου, τα υπόλοιπα δεν μπορούν να κατεδαφιστούν και μόνο το τείχος μπορεί να επιδιορθωθεί. Τα οχυρά πάντα έχουν "Πρώτη Εκκλησία" ακόμη και εάν ο κόσμος δεν έχει Εκκλησίες. Αλλά αυτή η Εκκλησία '''δεν''' έχει ακτίνα και ισχύει μόνο για το οχυρό.


The buildings inside a stronghold depend on the level of the stronghold. Except of the wall and the headquarters they cannot be damaged and only the wall can be repaired. Strongholds always have a "first church", even when churches are disabled on the world. But this church does '''not''' provide a radius and only counts for the stronghold itself.
{| class="wikitable mw-collapsible autocollapse"
 
!colspan="10"|Κτήρια Οχυρού
{| class="wikitable"
!colspan="10"|'''Stronghold Buildings'''
|-
|-
!colspan="1"|'''Icon'''
!colspan="1"|'''Εικόνα'''
|'''Level'''
|'''Επίπεδο'''
|'''HQ'''
|'''Επιτελείο'''
|'''Wall'''
|'''Τείχος'''
|'''Barracks'''
|'''Στρατώνας'''
|'''Stable'''
|'''Στάβλος'''
|'''Workshop'''
|'''Εργαστήριο'''
|'''Rally Point'''
|'''Μέρος Συγκέντρωσης'''
|'''Smithy'''
|'''Οπλοποιείο'''
|'''Church'''
|'''Εκκλησία'''
|-
|-
|[[File:Stronghold_0.png|link=|120x86px|Stronghold Construction Site]]
|[[File:Stronghold_0.png|link=|120px|Εργοτάξιο Κατασκευής Οχυρού]]
|0
|0
|1
|1
Γραμμή 41: Γραμμή 40:
|0
|0
|-
|-
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_1.png|link=|120x86px|Stronghold Level 1+2]]
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_1.png|link=|120px|Οχυρό Επίπεδο 1+2]]
|1
|1
|3
|3
Γραμμή 62: Γραμμή 61:


|-
|-
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_3.png|link=|120x86px|Stronghold Level 3+4]]
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_3.png|link=|120px|Οχυρό Επίπεδο 3+4]]
|3
|3
|9
|9
Γραμμή 83: Γραμμή 82:


|-
|-
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_5.png|link=|120x86px|Stronghold Level 5+6]]
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_5.png|link=|120px|Οχυρό Επίπεδο 5+6]]
|5
|5
|15
|15
Γραμμή 104: Γραμμή 103:


|-
|-
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_7.png|link=|120x86px|Stronghold Level 7+8]]
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_7.png|link=|120px|Οχυρό Επίπεδο 7+8]]
|7
|7
|21
|21
Γραμμή 125: Γραμμή 124:


|-
|-
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_9.png|link=|120x86px|Stronghold Level 9+10]]
|rowspan="2"|[[File:Stronghold_9.png|link=|120px|Οχυρό Επίπεδο 9+10]]
|9
|9
|27
|27
Γραμμή 149: Γραμμή 148:




= Stronghold Benefits =
= Πλεονεκτήματα Οχυρού =


Strongholds have the following, permanent benefits:
Τα οχυρά έχουν τα παρακάτω μόνιμα πλεονεκτήματα:
*Significantly more farm space then normal villages.
* Μεγαλύτερος χώρος αγροκτήματος σε σχέση με τα υπόλοιπα χωριά.
*Much larger warehouse capacity. These resources can potentially be looted if the world settings allow for it.
* Μεγαλύτερη χωρητικότα αποθήκης. Οι πόροι της αποθήκης του οχυρού μπορούν να λεηλατηθούν εφόσον το επιτρέπουν οι ρυθμίσεις του κόσμου.
*A 100% boost to unit recruitment times, compared to normal villages.
* 100% bonus στρατολόγησης μονάδων σε σχέση με τα κανονικά χωριά.
*Each level of a stronghold increases the duration of the Tribe Skills by 10%, up to a total of 100%.
* Κάθε επίπεδο του οχυρού αυξάνει τη διάρκεια των δεξιοτήτων της φυλής κατά 10%, έως 100% το μέγιστο.


Reducing the level of an enemy stronghold will reward the tribe with:
Η κατεδάφιση ενός επιπέδου αντίπαλου οχυρού θα ανταμείψει την επιτιθέμενη φυλή με:
*Free coins for every tribe member. The amount of coins depends on the amount of villages the enemy tribe has and the level of the stronghold that was attacked.
* Δωρεάν νομίσματα για κάθε μέλος της φυλής. Η ποσότητα των νομισμάτων εξαρτάται από το πλήθος των χωριών της επιτιθέμενης φυλής και το επίπεδο του αμυνόμενου οχυρού.
*An additional, temporary +100% recruitment speed boost when an enemy stronghold is reduced by one or more levels.
* Ένα πρόσθετο, προσωρινό, bonus ταχύτητας στρατολόγησης της τάξης του 100% όταν ένα εχθρικό οχυρό κατεδαφίζεται κατά ένα ή περισσότερα επίπεδα.




= Attacking a Stronghold =
= Επίθεση σε ένα Οχυρό =
Attacks on stronghold work mostly like attacks on normal villages but there are three important differences:
Οι επιθέσεις σε ένα οχυρό λειτουργούν όπως και στα υπόλοιπα χωριά, αλλά υπάρχουν τρεις σημαντικές διαφορές:
*When attacking a stronghold only the walls and HQ can be targeted by siege equipment.  
* Μόνο το τείχος και το επιτελείο μπορούν να γίνουν στόχοι των όπλων πολιορκίας.  
*Strongholds can only be destroyed (see below), '''not''' conquered. When a stronghold reaches level 0 it becomes a construction site again. If the resources to build it up again are not provided in time it will be removed from the map.
* Τα οχυρά μπορούν μόνο να καταστραφούν (βλέπε παρακάτω), αλλά '''όχι''' να κατακτηθούν. Όταν ένα οχυρό φτάσει στο επίπεδο 0, μετατρέπεται ξανά σε εργοτάξιο. Αν η φυλή δεν καταφέρει να συγκεντρώσει τους απαιτούμενους πόρους για να το αναβαθμίσει εντός του προβλεπόμενου χρόνου, θα εξαφανιστεί από τον χάρτη.
*Strongholds use a new system called "Valor".
* Τα οχυρά χρησιμοποιούν ένα νέο σύστημα που ονομάζεται "Γενναιότητα".




'''Valor'''  
'''Γενναιότητα'''  


Attacks from or to a stronghold use valor, which works similar to the "morale" system, even if the world configuration does not use this setting. The Valor calculation affects the attacker's strength and is calculated when a command is sent from or to a stronghold. It is calculated based on the tribe/player points. Leaving or joining a tribe does '''not''' have an affect on Valor. The impact of Valor has a minimum value of 20% and a maximum value of 150%.
Οι επιθέσεις από και προς το οχυρό χρησιμοποιούν τη γενναιότητα, η οποία λειτουργεί όπως ακριβώς και το "ηθικό" ακόμη και εάν ο κόσμος δεν έχει ηθικό. Ο υπολογισμός της γενναιότητας επηρεάζει την δύναμη του επιτιθέμενου και υπολογίζεται όταν μια εντολή στέλνεται από ή προς ένα οχυρό. Ο υπολογισμός της τιμής βασίζεται στους πόντους της φυλής/των παικτών της φυλής. Η εγκατάλειψη/απομάκρυνση/είσοδος στη φυλή '''δεν''' επηρεάζει την τιμή της γενναιότητας. Οι τιμές της γενναιότητας κυμαίνονται από 20% η ελάχιστη έως 150% η μέγιστη.




'''Repairing Walls'''  
'''Επιδιόρθωση Τείχους'''  


A stronghold's wall work just like the walls in any other village, but dukes and barons can only repair, not construct them. Walls can only be repaired up to the max level of the current stronghold level.
Το τείχος ενός οχυρού λειτουργεί όπως και στα υπόλοιπα χωριά, μπορεί να επισκευαστεί μόνο από τους Βαρώνους και τους Δούκες και όχι να δώσουν εντολή κατασκευής του. Το τείχος μπορεί να επισκευαστεί μέχρι του επιπέδου του οχυρού.




'''Reducing the Stronghold Level'''  
'''Κατεδάφιση επιπέδου Οχυρού'''  


Attacking the HQ can lead to the stronghold level being reduced as they are directly connected. To determine the stronghold level the HQ has to be exactly the value for this level (rounded down). For example: If a stronghold level 8 (HQ level 24) is attacked and the HQ level is reduced to level 23, the stronghold level will be reduced to 7 and therefore the HQ level to 21. Thus the HQ can be reduced by 3 levels per attack but the stronghold level only by 1.
Η επίθεση στο επιτελείο του οχυρού έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση των επιπέδου του οχυρού, καθώς είναι άμεσα συνδεδεμένα. Για να προσδιοριστεί το επίπεδο του οχυρού, το επιτελείο πρέπει να είναι ακριβώς στο ίδιο επίπεδο (με τιμή στρογγυλοποιημένη προς τα κάτω). Για παράδειγμα: Εάν ένα οχυρό επιπέδου 8 (άρα επιτελείο στο επίπεδο 24) δεχθεί επίθεση, και το επίπεδο του επιτελείου μειωθεί στο 23, το επίπεδο του οχυρού θα μειωθεί στο 7 και ως εκ τούτου, το επιτελείο θα μειωθεί στο επίπεδο 21. Συνεπώς, το επιτελείο μπορεί να μειώνεται κατά 3 επίπεδα ανά επίθεση αλλά το επίπεδο του οχυρό μόνο 1 επίπεδο.

Τελευταία αναθεώρηση της 15:57, 27 Φεβρουαρίου 2019

Stronghold Artwork

Τα Οχυρά είναι μια νέα δυνατότητα που προστέθηκε στο παιχνίδι το 2019 η οποία και επιτρέπει στις φυλές να κατασκευάσουν ένα οχυρό που θα παρέχει διάφορα πλεονεκτήματα, με το σημαντικότερο όλων την αποστολή μεγαλύτερων επιθέσεων. Η κατασκευή του οχυρού είναι ιδιαίτερα δαπανηρή προσπάθεια και απαιτεί τη συνεισφορά πόρων από όλα τα μέλη της φυλής. Αν και όλα τα μέλη μπορούν να συνεισφέρουν σε πόρου για την κατασκευή του, μόνο οι Δούκες και οι Βαρώνοι μας φυλής μπορούν να διαχειριστούν το οχυρό. Η επίθεση ή/και η καταστροφή ενός οχυρού θα ανταμείψει όλα τα μέλη της επιτιθέμενης φυλής.


Κατασκευάζοντας ένα Οχυρό

Οι Δούκες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την οθόνη του οχυρού για να ορίσουν την τοποθεσία του χάρτη όπου θα χτιστεί το οχυρό. Το εργοτάξιο δημιουργείται άμεσα και είναι ορατό στον χάρτη. Σε αυτή τη φάση, το οχυρό δεν έχει απολύτως καμία λειτουργία αλλά χρειάζεται πόρους. Όλα τα μέλη της φυλής μπορούν να στείλουν πόρους από τα χωριά τους για να συνεισφέρουν στην κατασκευή του οχυρού. Οι πόροι μπορούν να σταλθούν προς το οχυρό, αλλά όχι να επιστρέψουν στο χωριό από το οποίο προήλθαν.

Εάν οι απαιτούμενοι πόροι δεν παραδοθούν εγκαίρως, θα χαθούν όλοι οι πόροι που έχουν παραδοθεί έως τότε. Ο χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής του εργοταξίου είναι 72 ώρες σε κόσμο με ταχύτητα 1 (36 ώρες για κόσμο ταχύτητας 2). Οι επιθέσεις που θα φτάσουν στο οχυρό κατά τη διάρκεια της κατασκευής του θα μετατραπούν σε επισκέψεις χωρίς να προκαλέσουν την παραμικρή ζημιά, και θα επιστρέψουν στο χωριό από το οποίο προήλθαν.


Αναβαθμίζοντας ένα Οχυρό

Μόλις το οχυρό φτάσει στο επίπεδο 1 θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Μπορεί να αναβαθμιστεί μέχρι το επίπεδο 10 και να γίνει πιο ισχυρό. Οι αναβαθμίσεις απαιτούν πόρους (όπως και η κατασκευή του οχυρού) αλλά μπορούν να γίνουν σε μεταγενέστερο χρόνο και χωρίς να χρειάζεται να ολοκληρωθούν εντός συγκεκριμένου χρονικού πλαισίου. Μόλις ολοκληρωθεί η αναβάθμιση στο επόμενο επίπεδο, αναβαθμίζονται όλα τα κτήρια του οχυρού (βλέπε παρακάτω). Το ίδιο ισχύει και εάν κατεδαφιστεί ένα επίπεδο του οχυρού. Το κόστος κατασκευής/αναβάθμισης του οχυρού εξαρτάται από τον αριθμό των χωριών που έχει στην κατοχή της μια φυλή.

Τα κτήρια εντός του οχυρού εξαρτώνται από το επίπεδο του οχυρού. Εκτός του τείχους και του επιτελείου, τα υπόλοιπα δεν μπορούν να κατεδαφιστούν και μόνο το τείχος μπορεί να επιδιορθωθεί. Τα οχυρά πάντα έχουν "Πρώτη Εκκλησία" ακόμη και εάν ο κόσμος δεν έχει Εκκλησίες. Αλλά αυτή η Εκκλησία δεν έχει ακτίνα και ισχύει μόνο για το οχυρό.

Κτήρια Οχυρού
Εικόνα Επίπεδο Επιτελείο Τείχος Στρατώνας Στάβλος Εργαστήριο Μέρος Συγκέντρωσης Οπλοποιείο Εκκλησία
Εργοτάξιο Κατασκευής Οχυρού 0 1 0 0 0 0 1 0 0
Οχυρό Επίπεδο 1+2 1 3 2 2 2 1 15 1
2 6 4 4 4 2


Οχυρό Επίπεδο 3+4 3 9 6 6 6 3


4 12 8 8 8 4


Οχυρό Επίπεδο 5+6 5 15 10 10 10 5


6 18 12 12 12 7


Οχυρό Επίπεδο 7+8 7 21 14 14 14 9


8 24 16 18 16 11


Οχυρό Επίπεδο 9+10 9 27 18 22 18 13


10 30 20 25 20 15



Πλεονεκτήματα Οχυρού

Τα οχυρά έχουν τα παρακάτω μόνιμα πλεονεκτήματα:

  • Μεγαλύτερος χώρος αγροκτήματος σε σχέση με τα υπόλοιπα χωριά.
  • Μεγαλύτερη χωρητικότα αποθήκης. Οι πόροι της αποθήκης του οχυρού μπορούν να λεηλατηθούν εφόσον το επιτρέπουν οι ρυθμίσεις του κόσμου.
  • 100% bonus στρατολόγησης μονάδων σε σχέση με τα κανονικά χωριά.
  • Κάθε επίπεδο του οχυρού αυξάνει τη διάρκεια των δεξιοτήτων της φυλής κατά 10%, έως 100% το μέγιστο.

Η κατεδάφιση ενός επιπέδου αντίπαλου οχυρού θα ανταμείψει την επιτιθέμενη φυλή με:

  • Δωρεάν νομίσματα για κάθε μέλος της φυλής. Η ποσότητα των νομισμάτων εξαρτάται από το πλήθος των χωριών της επιτιθέμενης φυλής και το επίπεδο του αμυνόμενου οχυρού.
  • Ένα πρόσθετο, προσωρινό, bonus ταχύτητας στρατολόγησης της τάξης του 100% όταν ένα εχθρικό οχυρό κατεδαφίζεται κατά ένα ή περισσότερα επίπεδα.


Επίθεση σε ένα Οχυρό

Οι επιθέσεις σε ένα οχυρό λειτουργούν όπως και στα υπόλοιπα χωριά, αλλά υπάρχουν τρεις σημαντικές διαφορές:

  • Μόνο το τείχος και το επιτελείο μπορούν να γίνουν στόχοι των όπλων πολιορκίας.
  • Τα οχυρά μπορούν μόνο να καταστραφούν (βλέπε παρακάτω), αλλά όχι να κατακτηθούν. Όταν ένα οχυρό φτάσει στο επίπεδο 0, μετατρέπεται ξανά σε εργοτάξιο. Αν η φυλή δεν καταφέρει να συγκεντρώσει τους απαιτούμενους πόρους για να το αναβαθμίσει εντός του προβλεπόμενου χρόνου, θα εξαφανιστεί από τον χάρτη.
  • Τα οχυρά χρησιμοποιούν ένα νέο σύστημα που ονομάζεται "Γενναιότητα".


Γενναιότητα

Οι επιθέσεις από και προς το οχυρό χρησιμοποιούν τη γενναιότητα, η οποία λειτουργεί όπως ακριβώς και το "ηθικό" ακόμη και εάν ο κόσμος δεν έχει ηθικό. Ο υπολογισμός της γενναιότητας επηρεάζει την δύναμη του επιτιθέμενου και υπολογίζεται όταν μια εντολή στέλνεται από ή προς ένα οχυρό. Ο υπολογισμός της τιμής βασίζεται στους πόντους της φυλής/των παικτών της φυλής. Η εγκατάλειψη/απομάκρυνση/είσοδος στη φυλή δεν επηρεάζει την τιμή της γενναιότητας. Οι τιμές της γενναιότητας κυμαίνονται από 20% η ελάχιστη έως 150% η μέγιστη.


Επιδιόρθωση Τείχους

Το τείχος ενός οχυρού λειτουργεί όπως και στα υπόλοιπα χωριά, μπορεί να επισκευαστεί μόνο από τους Βαρώνους και τους Δούκες και όχι να δώσουν εντολή κατασκευής του. Το τείχος μπορεί να επισκευαστεί μέχρι του επιπέδου του οχυρού.


Κατεδάφιση επιπέδου Οχυρού

Η επίθεση στο επιτελείο του οχυρού έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση των επιπέδου του οχυρού, καθώς είναι άμεσα συνδεδεμένα. Για να προσδιοριστεί το επίπεδο του οχυρού, το επιτελείο πρέπει να είναι ακριβώς στο ίδιο επίπεδο (με τιμή στρογγυλοποιημένη προς τα κάτω). Για παράδειγμα: Εάν ένα οχυρό επιπέδου 8 (άρα επιτελείο στο επίπεδο 24) δεχθεί επίθεση, και το επίπεδο του επιτελείου μειωθεί στο 23, το επίπεδο του οχυρού θα μειωθεί στο 7 και ως εκ τούτου, το επιτελείο θα μειωθεί στο επίπεδο 21. Συνεπώς, το επιτελείο μπορεί να μειώνεται κατά 3 επίπεδα ανά επίθεση αλλά το επίπεδο του οχυρό μόνο 1 επίπεδο.